آخر الموثقات

  • في حضرة الميلاد.. ورفيقة الدرب
  • قلبٌ لا يُشبه القلوب
  • ق.ق.ج/ فراغٌ بلونِ الحب
  • ق.ق.ج/ نقشُ الغضبِ
  • من قاع الكنيف
  • عمة على رمة
  • كاليجولا والمستحيل
  • مؤذن على المعاش | قصة قصيرة. 
  • بكل حرف نزف من قلبي
  • عن ديوان "واحدة جديدة" لهبة موسى
  • أعتذر عن السهو 
  • الرب يحبني
  • الإبداع البليغى
  • نَجْمَةٌ لَا تُدْرَكُ 
  • شكر واجب
  • قصة قصيرة/ جسر الأيام
  • ق.ق.ج/ شعور
  • البعد والجوى
  • احلامي المعاقبة
  • بين اليأس والسكينة.. حديث العابرين على أطراف وطن
  1. الرئيسية
  2. مركز التـدوين و التوثيـق ✔
  3. المدونات الموثقة
  4. مدونة هند حمدي
  5. قضيه زينب حسني الجزء ٥

بص لي وقال: "هي كانت حاسة إن محدش بيحبها، وإنها كل ما تدخل في علاقة حب تفشل ومش بتكمل، وكان نفسها تكون أسرة ويكون عندها أولاد، بس فيه حاجة قالتها لي بس بصراحة أنا نصحتها وقولتلها بلاش."

بصيت له باهتمام وقلت: "قالت لك إيه؟"

قال لي: "كانت عايزة تكتب مذكراتها وتكشف فيها كل العلاقات اللي دخلت فيها، والشخصيات اللي حاولوا يرتبطوا بيها، بس هي رفضت، وفيه وافقت بس مكملتش."

المعاون وقف قدامه وقال: "قالت لك الأسماء دي؟"

هز رأسه بالرفض وقال: "لا، بس قالت لي إنها أسماء لو اتعرفت في بلاد كتير أوي هتتهز والدنيا هتولع، لأن فيه منهم مصريين، وفيه بره مصر من دول عربية تانية، وفيه ناس ليهم مناصب كبيره في البلد أنا نصحتها إنه بلاش تفتح على نفسها حرب مش قدها، بس كانت مصممة."

قلت له: "من إمتى قررت تكتب المذكرات دي؟"

قال لي: "من ٣ شهور، بس بقالها شهرين بتقطع ومش بتيجي بانتظام، والشهر ده مجتش خالص، فاضطريت أكلم صحبتها علشان متقطعش العلاج ونرجع تاني للصفر."

قلت له: "تمام يا أستاذ علي، ياريت بقى متسافرش في أي حتة، ولو افتكرت أي حاجة حتى لو كانت صغيرة هتفيدنا في القضية، ياريت تبلغنا ضروري."

هز رأسه بالموافقة ولبس النظارة ومشي.

المعاون بص لي وقال: "إيه رأيك في الكلام ده؟"

قلت له: "مفيش أي حاجة لحد دلوقتي تأكد، ده انتحار ولا جريمة قتل، بس احساسي بيقول أن الموضوع ممكن يكون أكبر من كل الاحتمالات "

قال لي: "طب تمام، خلينا نشوف تفريغ الكاميرات."

وفعلاً فتحت اللاب توب بتاعي وحطيت فيه الفلاشة.

ومكنش فيه أي حاجة تلفت الانتباه، بس قبل الحادث بساعه لقيت راجل رفيع لابس أسود في أسود، ونظارة سوداء، وكاب كبير مداري وشه دخل العمارة، وملامحه مش باينة، وكان شكله مريب. وبعدها على طول صاحبتها جت، وبعد تلت ساعة خرجت، ومفيش دقيقة، والحادثة حصلت.

لقيت المعاون بيقولي: "وقف بسرعة بص."

وقفت، لقيت نفس الراجل خرج بسرعة، ورغم أن الناس كلها كانت بتجري وتصرخ، إلا أنه كان ماشي في اتجاه تاني هادي جدًا. كبرت الشاشة، لكن ملامحه مكنتش باينة قوي.

المعاون بصلي وقال لي: "أنا هاخد صورة مكبّرة ليه، وهروح العمارة، يمكن حد يستدل عليه من السكان."

إحصائيات متنوعة مركز التدوين و التوثيق

المدونات العشر الأولى طبقا لنقاط تقييم الأدآء 

(طبقا لآخر تحديث تم الجمعة الماضية) 

الترتيبالتغيرالكاتبالمدونة
1↓الكاتبمدونة نهلة حمودة
2↓الكاتبمدونة محمد شحاتة
3↑1الكاتبمدونة اشرف الكرم
4↓-1الكاتبمدونة محمد عبد الوهاب
5↓الكاتبمدونة ياسمين رحمي
6↑1الكاتبمدونة حاتم سلامة
7↓-1الكاتبمدونة ياسر سلمي
8↑3الكاتبمدونة هند حمدي
9↓-1الكاتبمدونة حنان صلاح الدين
10↓-1الكاتبمدونة آيه الغمري
 spacetaor

اگثر عشر مدونات تقدما في الترتيب 

(طبقا لآخر تحديث تم الجمعة الماضية)

#الصعودالكاتبالمدونةالترتيب
1↑13الكاتبمدونة طه عبد الوهاب186
2↑11الكاتبمدونة نجلاء البحيري69
3↑9الكاتبمدونة داليا فاروق68
4↑8الكاتبمدونة حسين درمشاكي41
5↑8الكاتبمدونة حنان الهواري108
6↑7الكاتبمدونة غازي جابر24
7↑6الكاتبمدونة أسماء نور الدين65
8↑5الكاتبمدونة دعاء الشاهد58
9↑5الكاتبمدونة عبير محمد97
10↑5الكاتبمدونة عطا الله عبد160
11↑5الكاتبمدونة رهام معلا173
 spacetaor

أكثر عشر مدونات تدوينا

#الكاتبالمدونةالتدوينات
1الكاتبمدونة نهلة حمودة1090
2الكاتبمدونة طلبة رضوان769
3الكاتبمدونة محمد عبد الوهاب697
4الكاتبمدونة ياسر سلمي662
5الكاتبمدونة اشرف الكرم582
6الكاتبمدونة مريم توركان573
7الكاتبمدونة آيه الغمري507
8الكاتبمدونة فاطمة البسريني430
9الكاتبمدونة حنان صلاح الدين418
10الكاتبمدونة شادي الربابعة404

spacetaor

أكثر عشر مدونات قراءة

#الكاتبالمدونةالمشاهدات
1الكاتبمدونة محمد عبد الوهاب338992
2الكاتبمدونة نهلة حمودة196249
3الكاتبمدونة ياسر سلمي185000
4الكاتبمدونة زينب حمدي170729
5الكاتبمدونة اشرف الكرم133750
6الكاتبمدونة مني امين117540
7الكاتبمدونة سمير حماد 109783
8الكاتبمدونة فيروز القطلبي99702
9الكاتبمدونة مني العقدة96400
10الكاتبمدونة حنان صلاح الدين95741

spacetaor

أحدث عشر مدونات إنضماما للمنصة 

#الكاتبالمدونةتاريخ الإنضمام
1الكاتبمدونة منى كمال2025-07-30
2الكاتبمدونة نهاد كرارة2025-07-27
3الكاتبمدونة محمد بن زيد2025-07-25
4الكاتبمدونة ناهد بدوي2025-07-19
5الكاتبمدونة ثائر دالي2025-07-18
6الكاتبمدونة عطا الله عبد2025-07-02
7الكاتبمدونة نجلاء البحيري2025-07-01
8الكاتبمدونة رهام معلا2025-06-29
9الكاتبمدونة حسين درمشاكي2025-06-28
10الكاتبمدونة طه عبد الوهاب2025-06-27

المتواجدون حالياً

3074 زائر، ولايوجد أعضاء داخل الموقع