آخر الموثقات

  • الصراخ على الطريقة الصامتة
  • نقاط بشرية
  • مرج النار والفراشة
  • جسدك سيتذكرني
  • كنت في بيروت
  • منتهى البؤس
  • انتخايات اليونسكو لماذا سقط فاروق حسني ولماذا نجح خالد العناني
  • كن سببًا في سعادة الآخرين
  • العشم... حين يتحول إلى خيبة
  • إنما الإنسان أثر
  • يوم غصت بأضلعك 
  • ليلة واحده
  • الليل نايات
  • دافئ كفراشي
  •  الرقص في مصر الفرعونيه ..الجزء الثاني 
  •  الرقص في مصر الفرعونيه ..الجزء الاول 
  • بتمنى أرجع.
  • وهل رؤية الخيبة مجزية؟
  • فجأة أكون لها غريب..
  • ماعدتي تكلميني..
  1. الرئيسية
  2. مركز التـدوين و التوثيـق ✔
  3. المدونات الموثقة
  4. مدونة مي منصور
  5. ليلي روزاليوسف

لما حالفني الحظ وأراد ربنا اني ابقى وحدة من صحفيات مؤسسة روزاليوسف مجلة صباح الخير والحقيقة انه لو في فضل يرجع لشخص في هذا النصيب بعد ربنا هيبقى الاستاذ والشاعر الكبير جمال بخيت طبعا.. المهم انه اول م دخلت المكان من سنين كتير مش عارفة عددهم.. أول شخص قابلته هو الأستاذة ليلى او مدام ليلى زي م بنقولها مكانش ليا اي اصدقاء في المكان ولا معارف ولا اي حد اتكلم معاه.. مكنتش لسه معينة كنت بكتب واتقاضى مكافأة نشر في مقابل ما أكتبه.. وكنت فرحانة قوي بالموضوع ده.. لما كان يبقى عندي اي سؤال كنت اروح لأستاذة ليلى وأسألها ومكانتش بتتأخر عني ابدا الحقيقة.. افتكر مشاكل كتير قوي مريت بيها كانت هي الداعم الأول ليا فيها.. 

أول م دخلت المجلة كنت قاعدة في صالة التحرير.. وده مكان واسع كده مليان مكاتب المفروض ان مفيش مكتب مكتوب باسم حد.. انت بتروح تقعد على اي مكتب فاضي لو معاك شغل بتخلصه وتمشي.. المهم انه في اليوم ده كان في شغل مطلوب مني ولازم اخلصه..  دخلت الصالة لقيتها فاضية تماما الا من اتنين زميلات فضليات.. ممكن يكونوا هما نفسهم مش فاكرين الموقف دلوقتي.. المهم قعدت على مكتب من المكاتب الكتير اللي كانت فاضية وابتديت اخلص شغلي.. جه استاذ مكانش فاضل خالص الحقيقة.. بصلي بكل قرف وقالي انت ايه اللي مقعدك على المكتب ده.. قومي قومي من هنا ده مكاني ومتقعديش عليه تاني ابدا.. مفتكرش اني رديت عليه.. انا بصيتله وعيني كلها دموع.. ولميت ورقي ومشيت.. فاكرة كويس قوي مدام ليلى عملت ايه في اليوم ده.. مرضيتش تخليني امشي غير لما ضحكت.. خدتني مكتبها وقعدت تحكي معايا وجابتلي لمون وسابت شغلها اللي اكيد كان اهم مني بكتير.. بس هي شافت ان لو مشيت بحالتي دي وانا في غربة ومليش حد.. مش هتبقى مبسوطة بحاجة زي كده خالص.. الموقف التاني انه كان في رئيس تحرير ربنا مش هاديه عليا خالص لسبب غريب قوي مالوش اي علاقة بمهنيتي ولا مستوايا الصحافي ولا اي حاجة.. فقرر انه مش هينشرلي وقعدت ٨ شهور واكتر ابعت شغل ومينزليش ولغى اجتماع التحرير بسببي.. وكان ممنوع تماما اني اقابله او ادخله المكتب او اتكلم معاه.. وطبعا كان كل شهر تقريبا بيجيلي انذار انه انا مش بشارك في المجلة ومش بحضر.. وحاجات كده واتحولت تحقيق.. ما علينا.. المهم انه في يوم ما قررت اني هدخل واقابله واتكلم معاه حتى لو عافية.. وقولت لاستاذة ليلى انا هدخل بعد ما عرفتني انه مانع دخولي بالاسم.. وضربت الباب برجلي ودخلت فعلا.. ساعتها طبعا قل أدبه.. وقال حاجات محصلتش.. اول وحدة وقفت في ضهري وحكت اللي حصل معايا بالظبط وكانت متحمسة جدا في التحقيق اللي حصل هي مدام ليلى.. 
طبعا مع السنين هي بقيت عارفة عيلتي كلها وحياتي وتقريبا انا برضو.. يعني الحياة مبقتش شغل وبس.. بقيت عبارة عن عيلتي.. 
اللي حابه أقوله انه بالرغم من انه المواقف بتعدي وبنحكيها بعد كده واحنا بنضحك مع ان في وقتها كانت مواقف صعبة قوي.. بس اللي وقفوا جنبنا فيها مبننساهمش ابدا ابدا.. 
 
معرفتش اتكلم في الحفلة اللي عملناها يوم عيد ميلادها لان دموعي كانت سبقاني من وانا في الطريق.. ففضلت اسكت بالرغم من انه كان جوايا كلام كتير قوي نفسي اقوله.. 
كل لحظة وانتي طيبة وبخير وسعيدة يا ست الناس وست الكل ودايما تدعمينا وتقفي في ضهرنا ودايما وسطنا وحوالينا وعيلتنا❤️❤️❤️….
إحصائيات متنوعة مركز التدوين و التوثيق

المدونات العشر الأولى طبقا لنقاط تقييم الأدآء 

(طبقا لآخر تحديث تم الجمعة الماضية) 

الترتيبالتغيرالكاتبالمدونة
1↓الكاتبمدونة نهلة حمودة
2↓الكاتبمدونة محمد عبد الوهاب
3↓الكاتبمدونة خالد العامري
4↓الكاتبمدونة غازي جابر
5↓الكاتبمدونة محمد شحاتة
6↑2الكاتبمدونة هند حمدي
7↓-1الكاتبمدونة ياسمين رحمي
8↓-1الكاتبمدونة خالد دومه
9↓الكاتبمدونة ياسر سلمي
10↓الكاتبمدونة اشرف الكرم
 spacetaor

اگثر عشر مدونات تقدما في الترتيب 

(طبقا لآخر تحديث تم الجمعة الماضية)

#الصعودالكاتبالمدونةالترتيب
1↑22الكاتبمدونة سارة القصبي135
2↑21الكاتبمدونة شرف الدين محمد 210
3↑12الكاتبمدونة عزة الأمير143
4↑8الكاتبمدونة رشا ماهر111
5↑8الكاتبمدونة خولة سعيدان138
6↑8الكاتبمدونة سالي علاء الدين177
7↑7الكاتبمدونة محمود سليمان (الشيمي)157
8↑7الكاتبمدونة شيماء حسني216
9↑6الكاتبمدونة احلام السيد68
10↑6الكاتبمدونة محمد جاد90
11↑6الكاتبمدونة آيات القاضي120
 spacetaor

أكثر عشر مدونات تدوينا

#الكاتبالمدونةالتدوينات
1الكاتبمدونة نهلة حمودة1107
2الكاتبمدونة طلبة رضوان769
3الكاتبمدونة محمد عبد الوهاب705
4الكاتبمدونة ياسر سلمي670
5الكاتبمدونة اشرف الكرم586
6الكاتبمدونة مريم توركان573
7الكاتبمدونة آيه الغمري511
8الكاتبمدونة فاطمة البسريني433
9الكاتبمدونة حنان صلاح الدين426
10الكاتبمدونة سمير حماد 408

spacetaor

أكثر عشر مدونات قراءة

#الكاتبالمدونةالمشاهدات
1الكاتبمدونة محمد عبد الوهاب355788
2الكاتبمدونة نهلة حمودة211364
3الكاتبمدونة ياسر سلمي194161
4الكاتبمدونة زينب حمدي177592
5الكاتبمدونة اشرف الكرم141587
6الكاتبمدونة مني امين119611
7الكاتبمدونة سمير حماد 114941
8الكاتبمدونة فيروز القطلبي106104
9الكاتبمدونة حنان صلاح الدين104831
10الكاتبمدونة مني العقدة100354

spacetaor

أحدث عشر مدونات إنضماما للمنصة 

#الكاتبالمدونةتاريخ الإنضمام
1الكاتبمدونة بيان هدية2025-09-27
2الكاتبمدونة محمد فتحي2025-09-01
3الكاتبمدونة أحمد سيد2025-08-28
4الكاتبمدونة شيماء حسني2025-08-25
5الكاتبمدونة سارة القصبي2025-08-24
6الكاتبمدونة يوستينا الفي2025-08-08
7الكاتبمدونة منى كمال2025-07-30
8الكاتبمدونة نهاد كرارة2025-07-27
9الكاتبمدونة محمد بن زيد2025-07-25
10الكاتبمدونة ناهد بدوي2025-07-19

المتواجدون حالياً

1216 زائر، ولايوجد أعضاء داخل الموقع